1/19/2009

Makka pakka

boo tittar på The nignt Garden på datorn

det eviga tjatet om att vi ska titta på makka pakka ekar i mina öron, min son har nog inte varit tyst en sekund idag. Det är det och det är det, han ska inte det men han vill det..hur ska man klara livet med två trotts ungar. Men jag skyller på graviditeten nu för att mion stubin är oibefintlig och det hatar jag, jag är kvinnan med enormt tålamod (bara inte just nu)idag har jag tagit stor krafttag körde iväg man och barn till öppna för att jag inte skulle göra nånting bara slappa och så fick jag ett infall om att vi måste möblera om sovrummet för att få plats med minibarnet och det kanske inte var så bra att flytta stor garderober själv när man är gravid men det är ju så får man ett infall så måste man bara man har väll inte tid att vänta på att någon ska komma och hjälpa än..och föresten så hade det inte blivit av om mannen var hemma för det hade varit så mycket protester först så..ja.!

sen var jag iallafall tvungen att börja rensa i förådet i källaren och på det med garederoberna bära lite tunga låder och typ ställa ut hela förådet i gången och sen släpa in det igen..tur man inte börja födda i källaren men det var nog inte långt ifrån. Har frågat mig själv varför jag är så trött hela dagen idag..kanske inte så konstigt.

Ska till barnmorskan imorgon, får se om jag har lågt hb som jag misstänker eftersomm jag är så trött med, har ju inte kollat det sen inskrivingen.

Fan så skönt i morgon är det barnbidrag, jag känner att jag behöver mycket i bidrag denna månad, först jul sen nyår sen boos födelsedag, det är mycket tomt nu. men det mesta går ju till hyran på lokalen som vi ska ha boo´s fest i men lite mat blir det nog med...för jag är hungrig..

har fått cravings på morötter är helt såld, måste typ ha dem hela tiden. måste nog gå och ta en nu..mm det var gott!




1 kommentar:

mammamillis sa...

haha tarelugnt kvinna! ohh, också påminde du mig om barnbidraget som kommer idag. tjoho!