12/14/2008

haj haj haj

min son tjatar om hajen som kommer, han är lite besatt tror jag. Det har faktiskt varit en ganska händelserik helj och jag har varit tre dagars ledig. Igår gick vi ut i snön som faktiskt låg kvar för att åka lite pulka. Självklart så ville inte pulkajävlen glida nått, vilket vi igentligen visste innan för den funkade inte så bra förra året heller, skitpulka som det skulle vara superglid på sa de i affären. Blondie blev galen och skulle ha sönder alla snöbollar som nått stackars barn hade gjort en snöborg av, hon var helt vild så det bara rann blod ur hennes mun. (som vanligt)

Begav oss sedan på en spännande tur med vagnen (spårvagnen) till Ida och Bella för att baka pepparkakor. Det var mycket trevligt och jag blev besatt av glögg, det är så gott jag måste gå och köpa mer. Jag har inte tyckt det har varit så himla gott förut mest sött och sliskigt men nu....mmm...jag tror att mina cravings är glögg och potatismos med sås.












Vi har ju även firat lucia lite halvt kom jag på, vi var på öppna och boo var en så fin pepparkaksgubbe som sjöng så fint. Annars blev det inte mycket till luciafirande, vi hade ingen koll på vart de skulle gå nått tåg och så vidare...
















Idag var jag och min son på badhuset som jag har tänkt gå till i typ 1 år men det har aldrig blivit av, det var jätteroligt och boo ville så klart inte gå hem. Vi var där med linda, mimmi som boris säger (jimmy) och ville och boris skulle "kana mimmi" hela tiden. Vi decka båda två när vi kom hem helt slut.

2 kommentarer:

Frida Asklund sa...

Din hund skulle lätt göra köttfärs av mina små pållar. hahahaha.

hanna sa...

ja det skulle hon nog;)