1/22/2011

Utflykten!


Den fina fiskedagen men mina finaste var väldigt lyckad. Vi eller rättare sagt jag fick en fisk en ståtlig en en Abborre!!
Boris tyckte det var lite tråkigt för det var ju inte en lax.
Ingo var äldigt exalterad med tycker verkligen inte vi skulle ta med fisken hem och äta upp den, det var jättekonstigt fisken skulle ju vara i vattnet.
Vi fick även en posttraumatisk upplevelse av fisken, vi trodde den var död och den i en påse och knöt igen och åkte hem, jag städade bilen och det tig en stund och sen gick jag in och la fisken i kylskåpet. Lite senare skulle vi tillaga tog ur fisken ur påsen och la den på bänken helt plötsligt börjar den hoppa på bänken och jag dör av skräck och kan inte gå ut i köket på en stund. Till slut får vi död på firren och den blir ett foliepaket så smakade väldigt gott!! Dock ville ingen av ungarna smaka, det tyckte jag var lite synd men så kan det ju vara, nästa gång får vi väll fiska lax.
Boris var glad för upplevelsen och jag var den bästa mamman!!

2 kommentarer:

john sa...

Avundsjuk!

john sa...

Avundsjuk!