9/07/2010

första inskolningsdagen.

Idag började min lilla lilla bebisIngus dagis, han är absolut ingen liten bebis längre, eller det var han bara en vecka eller nått av sitt snabbutvecklande liv!

Vi lämnade Boris och sen gick vi en promenad i en timme vilken Ingo inte alls uppskattade vi skulle ju leka på dagis. Hela promenaden påminnde han mig om det, Leka, leka mamma! Det var så kul att äntligen få stanna kvar där inne där vi annars bara är lite snabbt när vi hämtar boris. Det var som väntat inga problem, han brydde sig inte om mig inte, lekte med alla och pratade med alla fröknar. Jag tror ju absolut att han kommer bli ledsen när jag går för han är ju inne i en svår separationsfas, men det är inget jag oroar mig för.
Skulle ev. få gå ifrån lite redan imorgon och se hur det går när de skulle leka ute.
Jag kände direkt idag att jag släppte kontrollen lite och det är så skönt, att känna sig som Hanna, bara Hanna och vara vuxen, bara vuxen och inte bara MammaHanna. Självklart vill jag vara MammaHanna men ibland är jag bara Hanna.
Det känns så tryggt och skönt på dagis och ny vill jag bara ha mitt schema så jag kan fixa det och lämna på dagis. Få lite struktur och inte känna sig stressad över att man ha så mycket att ordna. Nu är det bara 2 veckor kvar till jag börjar jobba och detär dubbla känslor men det ska som sagt bli skönt, men säkert slitigt och jobbigt inna man kommit in i rutinerna ordentligt. Jag är liksom ingen rutinmänniska, jag vill gärna ha allt spontant men det går inte alltid.   

Inga kommentarer: