8/09/2010

projekt sovrum KLART!
har den senaste tiden drabbats av målarsjukan. Jag funderar allvarligt på om jag egentligen valt rätt yrke. Kanske skulle sadla om till hantverkaryrket. Jag trivs så bra med det men det är svårt att veta om det bara är på hobbynivå eller inte. Nu har jag målat om alla rum i hela lägenheten, men sovrummet var de mest avancerade då jag rivit ner tapeter och spacklat. Har även målat lister (ej golvlister de förblir träfärg, änsälänge iallafall) i sovrum och dörren. Idag ileddes lister vid glasdörr vid köket och har målat en hel del på fönsterna i vardagsrummet och balkongdörren som jag troligtvis får måla två gånger. Men nu är det bara lite färg kvar i botten så jag måste hämta mer imorgon. Hoppas på en promenad dit med Malin, plus även mer mys med henne och barnen!
Idag har mamma och pappa varit här och de har varit efterlängtade, de har varit i väg på semester i minst 2 veckor och vi har nästan dött här hemma så idag firade vi med att boo och jag fixade tårta  och även lite pannkakor på kvällskvisten!
Boris fick mer mekkano och byggde med det hela eftermiddagen med morfar, Ingus fick kläder och en söt liten resväska. Barnen var mycket lyckliga över att träffa mormor och morfar och ingus utalade även ordet MOMMO och mormor var mäkta stolt!! Det har kommit en del gånger innan men inte så tydligt och inte så att hon hört det själv!

Inga kommentarer: