6/18/2010

livet som småbarnsmamma!


Veckan har varit väldigt hektisk och gått overhört snabbt. Den började en dag hos malin med barnen, den var mer än lugn men mycket bra! Det blev pannkaka och bröl i microfoner. Arga utbrott och gungande. Vi gillar er massor. Den dagen avslutades med en underbart god Gulashgryta som mamma gjort yte hos dem. Tisdagen bjöd på en tripp till Sara och Alva ute på landet och vädret var underbart. Ingo var mest hysteriskt övertrött och skulle dra ut allt. Vi lagade diskmaskin och torkade vattenläcka. Blev inte riktigt som vi tänkte det. Alva sov mest och Ingo kladdade korvstroganoff. Efter detta hämtades boris på dagis och jos kom. Vi öppnade paket och lekte. Stekte plättar och åt med glass( Oj, inte enligt dieten) Hon fick lite bråttom tyvärr men snart ses vi igen. Efter detta väntade dagis möte angående inskolning..pust..håller på att somna i fotöljen innan mötet..Får någon konstig känsla på mötet av att sitta stil i en timme vilken inte är så vanligt så jag håller på att svimma, måste gå oc svalka mej lite och vifta på tårna. Detta resulterade i att jag på onsdagen har feber och är sjuk. Så då gör jag nästan ingenting bara tvättar lite förnster och möblerar om lite;)

Torsdag går jag till Malin på förmiddagen och pojkarna leker lite, det är sjukt varmt så en sovande Ingus, blondie och jag promenarear oss och plockar blommor. Hinner hem några sekunder och hänger en tvätt stressar iväg men en yrvaken ingo som jag var tvungen att väcka till dagis. Packar ihop allt som ska hem nu eftersom boris ska vara ledig hela sommaren. Boris vill gå ut före mej så han gör det brukar bara vara på dagisgården och så var det redan lite barn ute och lekte. När jag kommer ut hittar jag inte boris..jag känner hur rädd jag blir men försöker behärska mej och pratar lite med en fröken på¨en annan avdelning om de sett boris, men nej. jag ber de hålla koll och så srpinger jag iväg till parken för att kolla om han kanske gått dit. Han är inte där och ingen har sett han. På vägen tillbaka till dagis håller jag att börja gråta, har någon tagit min lilla unge?
paniken är nära väll på dagis igen, lekar förfullt och helt plötsligt så sitter han där på en gunghäst. Älskade ungen hade bara varit inne i en buske och kissat kom det fram lite senare. Men hjälp vad rädd jag blev.
Dagen forsatte med lek i vattenparken tills jimmy ringer och undrar om vi vill leka och det vill vi. Rusar hem och hämtar badbyxor och sandleksaker och går till våran lekpark. Det blir massa glass, bad och gungande, klockan närmar sej sex och vi har inte börjat med någon mat så marcus åker till max och det bli mys på ballkongen. Avslutar dagen att jag klär om en lampskärm och syr en kudde av spillet.

Idag har ingo bajsat på pottan för första gången!!!

Nu har vi semaster i många veckor och det känns väldigt bra!!

3 kommentarer:

ChilloutMalin sa...

Jösses vad många snygga barn du fångat på bild! Tack.. är rätt nöjd själv men inte färdig än! Stringlampan är dessutom INTE min trots att auktionen gått ut - snyft. Men man ska inte gråta över.. ja du vet:) Fick du mitt sms? Du känner väl pressen?:p HEhe, näe skämt o sido.. bara ett förslag. KRAM

Elin Alenteg sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar! Det värmer så mycket. Vi är som på moln nu och kommer att njuta av varje dag jag får vara gravid. Förhoppningsvis blir det ända tills H*n vill titta ut :)
Så otroligt söta barn du har! Du skriver på ett väldigt bra sätt oxå, intressant och kul :)
Ha det så bra!
Mvh Elin Alenteg

Linda sa...

Va läskigt! Tur du hittade han,men förstår paniken över att inte hitta Boris! Milian försvann under studentutspring men han var "bara" 3 meter ifrån mig,men fasen va rädd man blir!!
Mysiga bilder :)