6/23/2010

första semsterveckan har inletts med maginflensa. Min älskade lilla Ingus har var sjuk och närapå ganska dålig. Men han har repat sej lite och nu idag gick det i en del vätska vid skedmatande utan att kräkas. Magen har blivit så känslig att han knappt kan se mat utan att ulka. Har ju självklart inte hänt så mycket denna vecka då. Boris har slagit in sin första spik på minigolf!! vi har ätit glass och softat på balkongen, annars har det mest varit hysteriskt med boris hemma som förväntar sej att viska aktivera oss varje minut. Just nu kör han leken vi åker till stranden mamma/pappa!! han packar alla väskor han ser, lastar hela rummet i soffan, tar pippiboken (kartboken) och kollar vrt vi är och vart vi ska. Man ska pilla lite på knapparna på tangentbordet till datorn för att styra rätt, sen finns det även en restaurang på båten, idag stod det fisk eller pannkaka på menyn! Älskade unge, det är festligt med fantasi. Boris leker nästan bara rolllekar, väldigt sällan med leksaker. Det gillar mamman!!
Har städat en del garderober nu när man suttit isolerad men har tyvärr tusen saker kvar att göra.
Ikväll började jag projekt sänghimmel till ingo. Har har en som jag köpt på ikea med bara nät men jag gillar den inte så jag tog bort det och sydde en egen använde mej bara av ringen, är inte färdig men det är inte mycket kvar. Tyget tog slut så jag kunde inte göra färdigt. ska köpa nått billigt underlakarn på ikea tänkte jag, den är hitills gjord av det så varför bryta mönstret!

1 kommentar:

ChilloutMalin sa...

Oj vad du är duktig vännen! Kan tro att det bli väldans fint när det är klart! Och det är alltid lite extra kul när man gjort något själv:) Och sovrummet blev ju himla sött! Längtar tills alla saker anlänt till Tildes rum så vi kan inreda på allvar. Svänger förbi med skolbänken efter dagislämning. Kramar