5/07/2010

Ida med Ingo
Det har inte hänt mycket dem senaste dagarna, har varit på öppna förskolan med Ingo och boris har denna vecka varit på dagis. Gick powerwalk med Malin igår, var lite trögt då min mage var full med taco efter att Ida och Bella varit här innan. Men det var ändå skönt att komma ut och förbräna den.
Sandqvistarna var som sagt här och det blev mat och lek ute, det var skönt men det var så himla kall blåst. Vi pärlar och bygger med lego förtillfället och det känns som dagen troligtvis intew kommer bjuda på så mycket mer avancerat än att bara mysa. Var lite sugen på knäppingsborg men känner att det är jobbigt att behöva klä på sej..ops!
Ska iallfall gå till hemköp sen och hämta Ingos lådor som kommit och bygga lite och så hoppas jag att hyllan kommer snart!
Är jättesugen på att beställa en ryamatta till vardagsrummet, vi har inte haft matta på flera år och det är ju smidigt med barnen att inte ha någon för den blir ju väldigt smutsig men det är så mysigt att kunna sitta på en skön matta och jag tror barnen skulle älska att sitta där och titta på film och så.
så klart vill jag ju ha en i cream också och de kanske inte är bästa färgen men den var finast, får se hur länge den lever i vårat hem.
Boris och jag har pratat massor om döden idag, har är superintresserad och undrar vart man är då och jag har sagt att man är i himlen. Boris konstaterade att man fick vingar och även näpp när man inte fanns längre så man kunde flyga till himlen, som mormors katt har gjort men kissen är inte i samma himmel som gammelmorfar. Nu kommer Ingo och försöker äta upp sin snuttefilt, Ingo är överallt , klättrar på allt och blir super frustrerad när han inte kan/får göra allt som storebror. Det är hårt att vara liten.


Inga kommentarer: