4/15/2010




Bara för att jag sagt nu att det kännt så kul att blogga och att jag haft sådan lust flera dagar så känns det påtvingat och jobbigt just nu.


Har föresten var så effektiv de senaste dagarna så man kan tro att det inte är jag. Det har storstädats det har tvättats det har planterats blommor och det har lekts. Det har diskats och det har skurats. Det hr skrivits listor( det är min grej) och tillochmed fullföljt en hel del på listan!

Gjort om lite i förälrarledigheten så omjag vill kan jag vara hemma hela året, det blir inte fett med stålar men jag vill inte jobba just nu. Så än så länge bli det hemma till 20 september, sen ska jag nog spara dagar för jag skolar ju ändå in Ingo på dagis då och det är bäst när det finns plats ( som vi förövrigt inte fått svar än på men det räknar jag med)

Vi var ute hos mor och far i går och lekt i trädgården och odla lite som boris säjer. Han tycker det är så kul med blommor och växter och så. Fast när vi väl skulle plantera så skulle han bara klippa buskar med Henrik( min bror)

Vi hade grillpremiär igår men det blev inte att sitta ute då det är så kallt på mamma och pappas tomt när solen försvinner men det var mysigt ändå! Båda barnen somnade efter maten och vi satt och gastade i köket som vanligt.

Tog med mej lite dockor hem för det ville boris ha och jag har ju några sen jag var liten. Hittade ockås en hel påse med dockkläder som fick följa med hem, så det har tvättats nu!

Har även bestämmt att boris ska vara hemma två månader i sommar och sen börja lite innan ingo ska inskolas så det inte blir tokigt med det. Boris brukar vara lite svår när han varit ledig länge från dagis.

Nu ska jag nog sova bort mitt halsont ett tag!










2 kommentarer:

ChilloutMalin sa...

Åh, fina fina Boris! Vilken underbar bild! Kram

Matilda sa...

Listor är bra! Det är verkligen min grej också! Men att sen fullfölja dom blir det lite si och så med!